بانک
KBC
بلژیک پس از ارائه آزمایشی و
موفقیت آمیز خدمات پرداخت مبتنی بر ابزارهای پوشیدنی برای 1000 مشتری خود در سال
گذشته، اقدام به راه اندازی این خدمت نوین برای تمامی مشتریان خود در شش ماهه دوم
سال
جاری میلادیخواهد نمود. بر این اساس مشتریان بانک می
توانند با تعریف و اتصال کارت بانکی خود به ساعت هوشمند، حلقه انگشتر، دستبند، جا
سوئیچی و ... پرداخت های روزمره خود را صرفاٌ با نزدیک نمودن این وسایل به پایانه
های فروشگاهی انجام دهند. قابل ذکر است بانک
KBC
طی دوره پایلوت
برای راه اندازی این خدمت نوین، اقدام به نظرسنجی مستمر از تعداد 1000 مشتری و رفع
نواقص احتمالی خدمت خود نموده است؛ همچنین یافته های این نظرسنجی
نشان داده است که انتخاب
نوع ابزارهای پرداخت پوشیدنی به میزان زیادی به تیپ شخصیتی افراد و سطح درآمد آنها
بستگی دارد.
شایان
ذکر است بانک
KBC
برای
پیاده سازی این خدمت با 7 شرکت تولید کننده محصولات و
فناوری های سازگار برای انجام پرداخت های پوشیدنی مشارکت داشته است. فرآیند ارائه
خدمت بدین صورت است که مشتری با مراجعه
به وب سایت های این شرکت ها، محصول مورد
نظر خود را خریداری نموده و پس از دریافت
محصول، از طریق برنامه موبایل بانک اقدام
به فعال سازی و اتصال کارت بانکی و محصول پوشیدنی می کند. جالب توجه آنکه بر اساس
بررسی های بانک
KBC
، میزان تمایل
مشتریان به خریداری این محصولات به ترتیب عبارتند از:
حلقه های انگشتری (34 درصد)،
ساعت های هوشمند (21 درصد) و جاسوئیچی (18 درصد)، همچنین دو سوم مشتریان بانک
اظهار داشتند که در آینده ای نزدیک به استفاده از این خدمت نوین اقدام خواهند
ورزید.
منبع :
Finextra.com