من به یک فروشگاه مایکروسافت رفتم و تنها چیزی که دیدم خنده اپل بود
مایکروسافت تقریباً تمام فروشگاه های خود را می بندد ، بنابراین می خواستم ببینم چرا اقدام به این کار می کند. و از اینکه چرا مایکروسافت این کار را انجام داده است ، تعجب می کنم.
اولین چیزی که من دیدم این کلمات بود: "برند شخصی خود را بسازید."
این چیزی است که مایکروسافت برای مدت زمان کمی کاملاً درک نکرد. نام تجاری آن شخصی نبود. در عوض ،این چیزی است که اپل از آن استفاده کامل کرد.
سرانجام ، مایکروسافت در دوران شکوه ویندوز 7 به برند شخصی توجه کرد و این تصمیم خوبی بود و شروع به افتتاح فروشگاه ها کرد ، بیشتر در مکان هایی در نزدیکی فروشگاه های اپل .
اما در حال حاضر با کمال تعجب ، مایکروسافت تقریباً تمام فروشگاه های خود را بسته است .
دلیل این اتفاق عجیب و غریب ، دقیقاً چیست؟
آیا این شرکت به شدت نیاز به صرفه جویی 450 میلیون دلار دارد - مبلغی که رسماً آن را می نویسد؟
آن خرده فروشی فیزیکی حذف شده است؟
آیا به این دلیل که کورونا ویروس سالها دوام خواهد داشت؟
آیا مایکروسافت فقط نمی تواند کاری را انجام دهد که اپل می تواند انجام دهد؟
از زمان اعلام ، من سؤال کرده ام که مایکروسافت در چه ایالت فروشگاه های خود را جمع کرده است. آیا آنها قبلاً برچیده شده اند؟ یا آیا آنها فقط در آنجا بصورت فراموش شده وجود داشته اند ؟
بنابراین به یک فروشگاه Bay Area رفتم و به دیدن آن نگاه کردم. اولین چیزی که دیدم بنری بود با مضمون ،
دعوت فوری برای ارتقاء نام تجاری شخصی شما با بارگذاری تصویر زیر در LinkedIn متعلق به مایکروسافت بود
. در آنجا مانند یک آرمادیلوی غم انگیز در صحرای ناامیدی ایستاده بود.
علامتی در پنجره گفت که فروشگاه به دلیل COVID-19 بسته شده است. هیچ کلمه ای که دوباره باز نمی شود وجود نداشت.
ویترینها فاقد محصولات بود ، اگرچه به نظر می رسید برخی از قفسه ها جعبه لوازم جانبی را در خود جای داده اند. یا شاید جعبه لوازم جانبی که داخل آن چیزی ندارد.
نمایشگر Xbox Game Pass دارای دو کنترلر تنهایی و چند سیم بود.
آنجا که قبلاً کتابهای سطحی وجود داشته است ، اکنون دو تا چهار پایه سر وته آنجا بود ، کتاب هایی که به زمان گذشته رسیده اند. ویترین موبایل یکسان بود ، یادگار سامسونگ هرگز فروخته نمی شد و مکالماتی که گاه سرگرم کننده بودند.
حداقل این چیزی است که اغلب هنگام بازدید از یکی از این فروشگاه ها پیدا کردم. بیشتر اوقات کارکنان جذاب بودند. و با توجه به اینکه مغازه ها به ندرت پر بودند ، آنها وقت داشتند که صحبت کنند و از زندگی ، فلسفه ها و سایر شغل هایشان برای شما بگویند.
چرا که دقیقا در سال گذشته ، یک فروشنده فروشگاه مایکروسافت دلیل خیلی هوشمندانه ای برای تغییر آی فون به سامسونگ به من داد. او گفت همه چیز در مورد داشتن یک ذهنیت رشد است. این چیزی است که اکنون ، در مورد مایکروسافت ، این فروشگاه ها را شامل نمی شود.
آسان است که فکر کنید این یک تصمیم کم رنگ است. داشتن فروشگاه ها به مردم این امکان را می دهد تا محصولات شما را ببینند ، لمس کنند ، احساس کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. این همچنین یک حضور جسمی ایجاد می کند ، به شما می گوید یک مارک مهم هستید - و جذاب نیز هست.
مایکروسافت ادعا می کند که این مراکز فروش "رویکرد جدیدی برای خرده فروشی" را متوقف می کند. زیرا هیچ کس تا به حال به فکر ارائه پشتیبانی مشتری به صورت آنلاین نبوده است. این شرکت اصرار داشت که به هر حال اکثر محصولات آن دیجیتال هستند.
با این حال ردموند صدها میلیون دلار هزینه کرده است تا مطمئن شوید که گویندگان ورزش در نهایت متوجه می شوند که سطح iPad یک آیپد نیست. سعی شده است تا با تلفن های دو صفحه نمایش - یا رایانه های لوحی یا هر آنچه که هستند ، تحت تأثیر قرار گیرد.
و اکنون معتقد است که حضور جسمی ارزش آن را ندارد؟ شاید مایکروسافت درست به اثبات برسد ، زیرا COVID-19 خرده فروشی کالاهای فیزیکی را به مراتب طولانی تر از آنچه پیش بینی می کرد ، ویران می کند. در واقع ، اپل فقط اعلام کرد که مجدداً 30 فروشگاه خود را به دلیل تداوم و رشد ویروس بسته می کند.
شاید ، با این حال ، مایکروسافت به تازگی از فروشگاه های خود خسته شده است و هرگز فروشگاه های اپل را دست نخورده و یا حداقل وزوز قابل لمس نگذاشته است.
برای کارمندان سخت است که در یک فروشگاه نسبتاً ساکت نباشند و بتوانند افرادی را که با حمل کیف های اپل در حال قدم زدن هستند و حتی شنیدن سر و صداهای موجود در فروشگاه نزدیک اپل را ببینند ، سخت باشد.
از آنجا که من از این گورستان غم انگیز و بی بند و باری دور می شوم ، می دانم که چرا این دلیل است که اپل خیلی دیرتر به بازار می آید و هنوز هم برای تعریف آن بسیار موفق است. کاری که در این حالت مایکروسافت نتوانسته است انجام دهد.
چند هفته پیش ، من به فروشگاه نزدیک اپل رفتم تا ببینم چه اتفاقی در آنجا افتاده است.
بعد ، ساکت بود این بار ، من می توانم ببینم که کسب و کار برداشت کرده است. برخلاف دو هفته پیش ، یک افسر پلیس با احتیاط روی صندلی روبروی مغازه غرق بود. در داخل ، افراد بسیار بیشتری از آنچه قبلاً دیده بودم ، بودند. در بیرون ، تعداد معدودی از مردم مایل به ورود به آنجا بودند.
در مقابل فروشگاه اپل ، یک کارمند با عزم جسمی مشغول جارو کردن بود. اپل اینجا برای ماندن است ، درست است؟
اگرچه نمی دانم چه اتفاقی برای آمریکا - و جهان خواهد افتاد - اگر اپل نیز تصمیم می گرفت که دیگر ارزش خرید فروشگاه ها را نداشته باشد. آیا چیزی از بازارها و خیابان های بلند باقی نمی ماند؟
یا آیا مایکروسافت ناگهان به جست و جوی خود می پرداخت و تصمیم می گرفت که این زمان مناسب برای نجات خود بود؟