Google Analytics چیست؟
برای کسانیکه شروع به خواندن ابن مقاله میکنند توصیه میشود بخش اول مقاله را از
لینک مطالعه فرمایید
ساختار حساب Analytics
اکنون که می دانید چگونه داده
ها جمع آوری می شود ، بیایید نحوه سازماندهی حساب های Google Analyticsرا بررسی کنیم.
همه حساب های Google Analyticsشما می توانند تحت "سازمان"
قرار بگیرند که اختیاری است. این به شما امکان می دهد چندین حساب Google Analyticsرا تحت یک گروه بندی مدیریت
کنید.
مشاغل یا آژانس های بزرگ می
توانند چندین حساب داشته باشند ، در حالی که مشاغل متوسط و متوسط به
طور کلی (فقط) از یک حساب کاربری استفاده می کنند. هنگام ایجاد یک حساب کاربری ، شما
همچنین به طور خودکار یک بنا ایجاد می کنید و در آن ویژگی یک نمای برای آن حساب ایجاد
می کنید. اما هر حساب Analyticsمی تواند دارای چندین ویژگی
باشد و هر خاصیت می تواند چندین نمایش داشته باشد. این به شما امکان می دهد تا مجموعه
داده های Analyticsخود را به روشی مرتب کنید که
به بهترین شکل منعکس کننده تجارت شما باشد.
حساب Google Analyticsنحوه جمع آوری داده ها از وب
سایت های شما را تعیین می کند و چه کسی می تواند به آن داده ها دسترسی پیدا کند. به
طور معمول ، شما حسابهای جداگانه ای برای Analyticsبرای مشاغل یا واحدهای تجاری مجزا ایجاد می کنید.
هر حساب Google Analyticsحداقل یک "خاصیت"
دارد. هر ویژگی می تواند با استفاده از شناسه ردیابی منحصر به فرد که در کد رهگیری
شما ظاهر می شود ، داده ها را بطور مستقل از یکدیگر جمع آوری کند.
ممکن است چندین حساب را به
یک حساب اختصاص دهید ، بنابراین می توانید داده ها را از وب سایت های مختلف ، برنامه
های تلفن همراه یا سایر دارایی های دیجیتالی مرتبط با تجارت خود جمع آوری کنید. به
عنوان مثال ، ممکن است بخواهید برای مناطق مختلف فروش یا مارک های مختلف خواص جداگانه
ای داشته باشید. این به شما امکان می دهد داده های مربوط به یک بخش جداگانه از مشاغل
خود را به راحتی مشاهده کنید ، اما بخاطر داشته باشید که به شما امکان نمی دهد که داده
ها را از خصوصیات جداگانه در کل مشاهده کنید.
مشاهده تنظیمات
درست همانطور که هر حساب می
تواند چندین "ویژگی" داشته باشد ، هر یک از ویژگی ها می توانند دارای چندین
"نمای" باشند. می توانید از ویژگی هایی به نام Filtersدر تنظیمات پیکربندی خود استفاده کنید تا مشخص کنید
داده های مورد نظر برای گزارش برای هر نمایه شامل چه مواردی می شوند.
به عنوان مثال ، فروشگاه Googleکالا را از وب سایت خود در مناطق مختلف جغرافیایی
به فروش می رساند. آنها می توانند یک دیدگاه ایجاد کنند که شامل تمام داده های وب سایت
جهانی آنها باشد. اما اگر آنها می خواستند داده هایی را برای مناطق جداگانه مشاهده
کنند ، می توانند برای آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا دیدگاهی جداگانه ایجاد کنند. اگر
فروشگاه Googleبخواهد فقط داده هایی را برای
ترافیک خارجی مشاهده کند (این شامل کارمندان فروشگاه آنها نمی شود) ، می توانند نمایشی
را ایجاد کنند که ترافیک داخلی را بر اساس آدرس IPفیلتر کرده است.
سطح نمای همچنین به شما امکان
می دهد Google
Analyticsرا "اهداف" تنظیم کنید. اهداف روشی ارزشمند برای ردیابی تبدیل
یا اهداف تجاری از وب سایت شما است. هدف می تواند چند کاربر برای یک خبرنامه ایمیل
ثبت نام کند یا اینکه چه تعداد از کاربران یک محصول را خریداری کرده اند. ما در مقاله
بعدی در مورد اهداف و تبدیل صحبت خواهیم کرد.
هنگام تنظیم حساب ها ، ویژگی ها و نماهای خود متفکر باشید زیرا نمی توانید داده ها
را پس از جمع آوری و پردازش تغییر دهید. توسط Google Analytics.
قبل از اینکه به سمت مجوزهای
دسترسی کاربر حرکت کنیم ، نکته های مهم زیادی وجود دارد که باید در مورد بازدیدها توجه
کنید:
نماهای جدید فقط از تاریخ ایجاد و به بعد داده
ها را در بر می گیرد. وقتی یک نمای جدید ایجاد می کنید ، داده های گذشته را شامل نمی
شود.
اگر یک نمای را حذف کنید ، فقط سرپرستها می توانند
در مدت زمان محدود آن نمای را بازیابی کنند. در غیر این صورت ، نمای به طور دائم حذف
می شود.
مجوزهای کاربرمی توانید در سطح حساب ، مالک
یا مشاهده ، مجوزها را به کاربران دیگر اختصاص دهید. هر سطح از سطح بالاتر از آن مجوز
می گیرد.
به عنوان مثال ، اگر به یک
حساب کاربری دسترسی دارید ، در زیر آن حساب دارای مجوزهای دسترسی یکسان به خصوصیات
و نمایش ها هستید. اما اگر فقط برای دسترسی به مجوز دسترسی دارید ، اجازه تغییر ملک
یا حساب مرتبط با آن نمایه را ندارید.
با کلیک بر روی "مدیر"
، Google Analyticsبه شما امکان می دهد مجوزهای
کاربر را برای "مدیریت کاربران" ، "ویرایش" ، "همکاری"
یا "بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید" تنظیم کنید.
"مدیریت کاربران" به شما امکان می دهد
دسترسی کاربر را به حساب ، ویژگی یا مشاهده کاربر اضافه یا حذف کنید.
"ویرایش" به کاربران اجازه می دهد تا
تغییراتی در تنظیمات پیکربندی ایجاد کنند.
"همکاری" به کاربران امکان می دهد مواردی
مانند داشبورد یا تنظیمات اندازه گیری خاص را به اشتراک بگذارند.
و سرانجام ، "خوانده و تجزیه و تحلیل"
به کاربران اجازه می دهد داده ها را مشاهده کنند ، گزارش ها را تجزیه و تحلیل کنند
و داشبورد ایجاد کنند ، اما آنها را از ایجاد تغییر در تنظیمات یا اضافه کردن کاربران
جدید محدود می کند.
نحوه پیکربندی سازمانها ، حسابها
، ویژگیها و نماهای شما می تواند بر نحوه جمع آوری داده های شما تأثیر بگذارد. در هنگام
اجرای Google
Analyticsخود متفکر باشید و مطمئن شوید که خواص و نماهای داده های جمع آوری شده خود
را با ساختار کلی تجارت خود هماهنگ می کنید.
این مقاله ادامه دارد
توصیه میکنم
کانال تلگرامی اخبار دیجیتال ارگل را دنبال کنید تا از منتشر شدن ادامه مقاله با خبر شوید